Nõuanded

Nõuanded väljas söömiseks

Väljas söömine on madala FODMAP-ide sisaldusega dieeti järgides tihti stressirohke. Kui oled aga ettevaatlik, et pea sa oma sotsiaalseid tegevusi piirama. Järgi neid nõuandeid ning naudi pere ja sõpradega veedetud aega.

1. etapp: tutvu menüüga internetis Tänapäeval on enamik restoranide menüüd saadaval internetis. Võid kasutada näiteks Zomatot, Google’it, Tripadvisorit ja muid sarnaseid lehekülgi. Nii saad aimu, milliseid toite restoran pakub ja kas saad neid kohandada oma vajadustele.

India restoranis on ilmselt keerulisem leida midagi, mida enda jaoks kohandada. Sellisel juhul soovitame küsida sõpradelt, kas võiksite kohtuda kuskil mujal, või öelda, et tuled restorani, aga sööd enne kodus. Nii saad teistega suhelda ja juua (sobivaid) meelepäraseid jooke, ilma et peaksid muretsema oma kõhu pärast.

2. etapp: helista ette ja selgita Kas restoran pakub võimalust toite muuta või koostada eritellimust? Suurepärane! Helista ja selgita, et sul on teatud toiduainete suhtes talumatus ja nende tarbimine tekitab sul väga halba enesetunnet. Seejärel telli soovitud toit ilma sobimatute koostisaineteta. Siinkohal kehtib reegel: kui esitad väga keerulise soovi, maksab see sulle ilmselt halvasti kätte. Kui su soov on lihtne, on restoranitöötajatel meeles seda järgida ja nad ei eksi.

Mõtle ka ristsaastumise peale: tihti ei tea inimesed, et sümptomid võivad tekitada ka ristsaastunud toidust. See tähendab, et kui liha valmistatakse grillil, kus grilliti vahetult enne küüslauguga maitsestatud liha, satub küüslaugust tulnud vedelik ka sinu toidule ja võib põhjustada vaevusi. Selgita seda rahulikult. Üldiselt tahavad kõik restoranid pakkuda külastajatele parimat võimalikku kogemust, mis tähendab, et külalised ei lahku kõhuvalu ega muude probleemidega. helista ette ja selgita Kas restoran pakub võimalust toite muuta või koostada eritellimust? Suurepärane! Helista ja selgita, et sul on teatud toiduainete suhtes talumatus ja nende tarbimine tekitab sul väga halba enesetunnet. Seejärel telli soovitud toit ilma sobimatute koostisaineteta. Siinkohal kehtib reegel: kui esitad väga keerulise soovi, maksab see sulle ilmselt halvasti kätte. Kui su soov on lihtne, on restoranitöötajatel meeles seda järgida ja nad ei eksi. Mõtle ka ristsaastumise peale: tihti ei tea inimesed, et sümptomid võivad tekitada ka ristsaastunud toidust. See tähendab, et kui liha valmistatakse grillil, kus grilliti vahetult enne küüslauguga maitsestatud liha, satub küüslaugust tulnud vedelik ka sinu toidule ja võib põhjustada vaevusi. Selgita seda rahulikult. Üldiselt tahavad kõik restoranid pakkuda külastajatele parimat võimalikku kogemust, mis tähendab, et külalised ei lahku kõhuvalu ega muude probleemidega.

3. etapp: kahtluse korral vali grillitud või keedetud Paludes grillitud või keedetud toitu, saab restoran valmistada sulle midagi lihtsat ja sina saad lõõgastuda. Ütle ALATI, et ei soovi küüslauku ega sibulat sisaldavaid maitseaineid ega marinaade. Ütle, et oled nende vastu allergiline (kõik teavad, mida tähendab allergia), ja palu need asendada millegi muu, näiteks maitsetaimede või pipraga.

4. etapp: kontrolli üle Restorani saabudes räägi oma ettekandjaga ja tutvusta end. Korda üle see, mida juba telefonis palusid. Selgita oma olukorda ning täna teda sulle pühendatud aja ja abi eest. Kes teab: võib-olla järgmine kord tagasi tulles tunnevad töötajad sind juba ära ja oskavad tellimust sulle kohandada.

5. etapp: aita teisi Hinda külastatud restorani, kasutades näiteks Google’it või muud sarnast platvormi. Anna restoranile hinne ja kirjuta kommentaari, milline oli su kogemus ning mis nõu annaksid teistele soole ärritussündroomiga inimestele. Soovitame panna pealkirjaks: „Soole ärritussündroom 5*“. Nii teavad teised, et sul on soole ärritussündroom ning mis on su hinnangu restorani mõistvusele ja su erisoovile vastu tulemisele. Anna hinnang skaalal 1* (väga halb) kuni 5* (väga hea), et teised teaksid, kas neil tasub seda restorani külastada.

Reklaam